Uncategorized

Finally nonton film ini. Not a huge fan of financial topic, but reading many positive reviews for this movie have tickled my curiosity.
Jangan tanya gw ceritanya gimana, googling aja lah ya. Unlike Wolf of Walstreet and other similar movies, The Big Short explains US economic downfall in a humoric way. Dari awal film kita diajak untuk nebak ini arahnya ke mana (walaupun kalo mengamati sejarah dan ekonomi udah jelas ini arahnya ke mana), banyak penjelasan istilah2 ekonomi in a hilarious approach, ada bumbu psikologi nya juga, mikir tapi nggak bikin kesel/galau di akhir.
Bikin semangat kelarin S2 dan nambahin gelar MBA di belakang nama! 🤑

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s